A tapasztalatok azt mutatják, hogy a magyarországi lakástulajdonosok általában alulbiztosítják ingatlanjaikat. Mindez persze nem tűnik meglepőnek, ha felidézzük magunkban azt a képet, hogy az emberek egy része az étteremben is elsőként az árat nézi, és sajnos a biztosítások terén is hajlamosak így választani. Pedig érdemesebb lenne azt figyelembe venni, hogy egyáltalán milyen konstrukcióra van szükségünk, nehogy annak a bizonyos olcsó húsnak végül híg legyen a leve.
Ne az ár, a konstrukció alapján döntsünk!
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a magyarországi lakástulajdonosok általában alulbiztosítják ingatlanjaikat. Mindez persze nem tűnik meglepőnek, ha felidézzük magunkban azt a képet, hogy az emberek egy része az étteremben is elsőként az árat nézi, és sajnos a biztosítások terén is hajlamosak így választani. Pedig érdemesebb lenne azt figyelembe venni, hogy egyáltalán milyen konstrukcióra van szükségünk, nehogy annak a bizonyos olcsó húsnak végül híg legyen a leve.
Ne az ár, a konstrukció alapján döntsünk!
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a magyarországi lakástulajdonosok általában alulbiztosítják ingatlanjaikat. Mindez persze nem tűnik meglepőnek, ha felidézzük magunkban azt a képet, hogy az emberek egy része az étteremben is elsőként az árat nézi, és sajnos a biztosítások terén is hajlamosak így választani. Pedig érdemesebb lenne azt figyelembe venni, hogy egyáltalán milyen konstrukcióra van szükségünk, nehogy annak a bizonyos olcsó húsnak végül híg legyen a leve.
Vadbaleset: kikerülni vagy elütni?
Az elmúlt időszakban ismét megszaporodtak az olyan hírek, amelyek gépjármű és útra tévedt vad ütközéséről szólnak. Ráadásul éppen a napokban halálos baleset is történt, amikor a Nógrád megyei Jobbágyi közelében egy távolsági busz ütött el egy szarvast.
Talán durván hangzik, de érdemes egy kicsit elmorfondírozni azon, hogy mi a jobb megoldás, amikor őzbak rohan át az úton: rántsuk félre a kormányt, vagy üssük el az úttestre tévedt állatot? Hogy ez mennyire nem a rosszízű viccelődés, mutatja, hogy az ADAC német autóklub tesztsorozatot indított ennek a kérdésnek a megválaszolására.
Németországban évente mintegy 2500 ilyen eset történik, és bizony egy részük halállal végződik. A tesztek során egy vaddisznócsaládot (természetesen bábot) állítottak szembe először egy elektronikusan nem szabályozott, majd egy szabályozott fékrendszerrel felszerelt autóval. A tesztek eredménye röviden: ha a kormányt félrerántjuk, frontálisan ütközhetünk, vagy az útszéli árokban, fák között végezhetjük. Ha egyszerűen csak beletaposunk a fékbe, és szorosan markoljuk a kormányt, akkor jó eséllyel csak az autó lesz totálkáros.
Vadbaleset: kikerülni vagy elütni?
Az elmúlt időszakban ismét megszaporodtak az olyan hírek, amelyek gépjármű és útra tévedt vad ütközéséről szólnak. Ráadásul éppen a napokban halálos baleset is történt, amikor a Nógrád megyei Jobbágyi közelében egy távolsági busz ütött el egy szarvast.
Talán durván hangzik, de érdemes egy kicsit elmorfondírozni azon, hogy mi a jobb megoldás, amikor őzbak rohan át az úton: rántsuk félre a kormányt, vagy üssük el az úttestre tévedt állatot? Hogy ez mennyire nem a rosszízű viccelődés, mutatja, hogy az ADAC német autóklub tesztsorozatot indított ennek a kérdésnek a megválaszolására.
Németországban évente mintegy 2500 ilyen eset történik, és bizony egy részük halállal végződik. A tesztek során egy vaddisznócsaládot (természetesen bábot) állítottak szembe először egy elektronikusan nem szabályozott, majd egy szabályozott fékrendszerrel felszerelt autóval. A tesztek eredménye röviden: ha a kormányt félrerántjuk, frontálisan ütközhetünk, vagy az útszéli árokban, fák között végezhetjük. Ha egyszerűen csak beletaposunk a fékbe, és szorosan markoljuk a kormányt, akkor jó eséllyel csak az autó lesz totálkáros.
Utolsó kommentek