Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Milliókat érő testrészek

Manapság már szinte mindenre lehet biztosítást kötni. Különösen furcsa biztosítási konstrukciókat figyelhetünk meg azonban a celebek esetében, akik bajszuktól a lábukig, a legkülönfélébb testrészeiket érintő kockázatokra kötnek biztosítást.

A nagyközönség általában olyan szokásos dolgokra köt biztosítást, mint egy autó, lakás, vagy egyéb értékes vagyontárgy, a hírességek azonban ennél egy lépéssel tovább mennek, és az őket híressé tevő testrészeiket biztosítják.

A legtöbb sportoló, így David Beckham is rendelkezik biztosítással arra az esetre, ha többé nem lenne képes focizni. Cristiano Ronaldo a lábait például 90 millió fontra biztosítja. A spanyol autóversenyző, Fernando Alonso hüvelykujjára kötött 9 millió fontos biztosítást, arra az esetre, ha többé nem lenne képes vezetni.

Nem ők az egyedüli hírességek azonban, akik milliókra biztosítják testrészeiket. Ott van például a híres ír táncos, Michael Flatley, aki 25 millió fontra biztosította lábait, vagy a német szupermodell, Heidi Klum, aki egyik lábára 600 ezer fontos, másikra - melyet egy heg már némileg elcsúfított - 500 ezer fontos biztosítást kötött.

Sok celeb az arcát félti leginkább, így a szupermodell Claudia Schiffer is 5 millió fontos szerződést kötött, de ott van például a Betty, a csúnya lány sorozat sztárja, America Ferrara, aki mosolyát biztosította 5 millió fontra.

Nem csak testrészekre szokás azonban biztosítást kötni. A 2010-ben elhunyt Egon Ronay, a Guardian által csak a "jó ételek királyának” nevezett magyar származású ételkritikus például 200 millió fontos biztosítással rendelkezett ízlelőbimbói számára, míg az amerikai jégkrémgyártó, a Dreyer's Grand Ice Cream főkóstolója 1 millió fontra biztosította különleges érzékszervét.

Előfordulnak olyan esetek is, amikor hírességek bizarr okokra hivatkozva biztosítják magukat. Larry King legendás amerikai műsorvezető állítólag arra az esetre szeretett volna biztosítást kötni, ha földönkívüliek rabolnák el.

Világszerte a vállalatok is biztosítják magukat, a televíziós vetélkedők számára például az jelent kockázatot, ha egy játékos különösen nagy nyereményt nyerne, de a legértékesebb alkalmazottak, vezetők elvesztésére is szokás biztosítást kötni, hiszen egy olyan kaliberű személy távozása, mint Bill Gates akár a vállalat pénzügyi helyzetére is hatással lehet.

Mariah Carey lábait egymillió dollár értékben biztosította, miután megnyert egy lábszépségversenyt, de valószínűleg az is közrejátszott a döntésben, hogy a Gilette borotvapenge-gyártó cég szerződést kötött vele az óriásvállalat termékeinek népszerűsítésére.

Természetesen a különösen nagy értékű biztosításokat általában nem maguk a celebek, hanem a szórakoztatóipar nagyvállalatai, vagy támogatók kötik, akik befektetéseik után természetszerűleg elvárják a megtérülést. Kutatások kimutatták, hogy egy sportoló támogatásának bejelentése után a vállalat részvényeinek tőzsdei árfolyama általában emelkedik, csakúgy, mint az értékesítési forgalma. Például Troy Polamalu, a profi amerikai futball játékos göndör fürtjeire a Procter & Gamble kötött biztosítást, hiszen a cég samponjait reklámozta vele.

Bennfentesek úgy gondolják, hogy a különböző testrészek biztosítása tulajdonképpen csak arra jó, hogy sajtónyilvánosságot kapjanak a hírességek, ezáltal pedig felhívják a figyelmet egy-egy márkára.

0 Tovább

Biztos vagy benne, hogy tudsz vezetni?

Elkerülni az ütközéseket, a felbukkanó gyalogost, a váratlanul megjelenő akadályokat, fékezni, csúszós pályán kanyarodni, ráadásul mindezt biztonságosan, egyáltalán nem könnyű feladat! Sokan mégis azt hiszik, ezt a jogsi megszerzése után mindenki tudja. A legtöbb amerikai például pont így gondolkodik: az autósok közel kétharmada állítja magáról, hogy kiváló, de legalábbis nagyon jó autóvezetői képességekkel rendelkezik – derül ki egy biztosító által végzett felmérésből.

A barátok, szomszédok – tehát személyes ismerősök – vezetői tudásának megítélése azonban már egészen más képet fest, közülük csak minden harmadikat tartják a megkérdezettek jó sofőrnek.

Gyors és figyelmetlen vezetők

A különféle baleseti és közúti statisztikákkal összevetve azt lehet mondani, hogy az emberek többsége sokkal jobban képes megítélni mások vezetői tudását, mint sajátját. Habár a törvény a vezetés közbeni sms-ezést, telefonálást bünteti, a figyelmetlenség továbbra is az egyik legnagyobb kockázat az utakon. Tízből hét vezetővel előfordult már, hogy hirtelen kellett fékeznie, vagy elrántania a kormányt, hogy elkerüljön egy balesetet, mert valami elterelte a figyelmét vezetés közben.

Egy másik, európai autóvezetők körében készített felmérés szerint háromból egy vezető nem tud rendesen parkolni. Ez persze ma már nem jelent akkora problémát, hiszen léteznek olyan parkolást megkönnyítő automatikus rendszerek, amelyek akár a vezető helyett is leparkolják a gépjárművet.

A téli havas, jeges utakon azonban még egy tapasztalt, több éves rutinnal rendelkező vezetőnek is meggyűlhet a baja a jármű irányításával. Nem véletlenül van tele a sajtó baleseti hírekkel. Sajnos nem ritkák a halálos kimenetelű balesetek sem, ilyen volt például az az eset, melyben a jármű megcsúszott az úton, majd egy ház udvarán sírkőre borult (érdekes kérdés, hogy miként került sírkő egy lakóház udvarára). Az ütközés következtében a jármű vezetője a helyszínen meghalt.

Azt mondják, a biciklizést nem lehet elfelejteni, ez azonban a vezetésre nem teljesen igaz. Aki 17 éves korában szerzi meg a jogosítványát, majd sokáig nem használja, gyakran elfelejti az alapokat. Bárkivel előfordulhat, hogy elveszti uralmát autója felett, sokan azonban nem tudják, mit kell cselekedni ilyen helyzetben. Ma már számos autósiskola tart vezetéstechnikai tréningeket, ahol ezeket a szituációkat lehet begyakorolni. Nem mindig a fék taposása a legjobb megoldás!

 

Ezeken a tréningeken ma már a legmodernebb technikával készült, úgynevezett rántó pados vezetéstechnikai pályán történik az oktatás, melyen az extrém időjárási viszonyokat, csúszós, jeges útfelületet lehet szimulálni, amilyennel télen a közutakon is gyakran találkozik a vezető.

 

A vezetéstechnikai tréning sikeres elvégése után egyes biztosítók ráadásul kedvezményt is nyújtanak ügyfeleiknek.

0 Tovább

Rekordot döntött a megfeneklett óceánjáró!

A floridai székhelyű Carnival február 13-án, pénteken felborult hajója, a Costa Concordia akár 800 millió dollárjába is kerülhet a biztosítótársaságoknak, az összes felelősségbiztosítási kárigény kifizetése és a hajóroncs eltávolítása után.

Egy londoni befektetési bank becslése szerint a teljes biztosított kár nagysága valószínűleg 600 és 800 millió dollár közötti. A hajó felelősségbiztosítása ebből nagyjából 512 millió dollárt fedez.

Többen megpróbáltak partra úszni

A Costa Concordia, amely a jelentések szerint 58 erkélyes lakosztállyal, öt étteremmel, 13 bárral, öt jacuzzival és négy medencével büszkélkedhet, körülbelül 19 órakor hagyta el a Rómához közeli Civitavecchia kikötőjét, majd alig több mint két órával később óriási durranás hallatszott, ahogy a hajó közeledett Isola del Giglio-hoz. Jelentések szerint a hajó meglehetősen gyorsan dőlni kezdett, amint a víz kezdett beömleni, a fedélzet elhagyására mintegy háromnegyed órával később szólították fel az utasokat.

A 3200 utas és 1000 fős személyzet többségét sikerült evakuálni, habár a mentőcsónakok késlekedése miatt néhány utas megpróbált kiúszni a partra. Közülük volt, akit sikerült helikopterrel kiemelni, a többieknek mentőhajóra kellett várni. Eddig legalább hat ember halála vált biztossá, további 15 továbbra is hiányzik.

A Concordia tragédiáját megélt utasok közül az utasbiztosítással rendelkezők mindenképp könnyebbséget élveztek, hiszen a biztosítás általában térítést nyújt az orvosi/kórházi költségekre, az elveszett poggyászok után, valamint személyi okmányok pótlását is fedezi.

Ki nyeli le a veszteséget?

A Carnival méretéből adódóan valószínűleg az egyik legszélesebb kör által garantált biztosítás a tengeri biztosítási piacon, melyben számos biztosítótársaság, és egyesület érintett. Három társaságról lehet pontosan tudni, hogy részese a több mint félmilliárd dolláros fedezetet nyújtó biztosítási konstrukciónak, azonban ennél jóval többen osztoznak a károkon. A legtöbb utasszállító hajó ugyanis pénzügyileg több oldalról védett, általában a kölcsönös biztosító (P&I clubs) egyesületek egyikéhez való csatlakozással. A londoni székhelyű Standard Club meg is erősítette, hogy ő a vezető biztosítója az elsüllyedt hajónak.

A katasztrófa által okozott kár várhatóan meghaladja az Exxon Valdez olajszállító tankhajó 1989-es zátonyra futásából eredő 500 millió dolláros biztosítói kárt. Ezzel a Concordia a hajózás történetének legnagyobb biztosítási kárát eredményezte.

A Carnival mintegy 3 milliárd dollárnyi felelősségbiztosítással rendelkezik, azt azonban még korai lenne megbecsülni, hogy ebből mekkora összeg kerül kifizetésre. Az ilyen balesetek kapcsán a legnagyobb biztosítói veszteséget a halálesetek, illetve személyi sérülések jelentik.

A hajó megépítése 2004-ben mintegy 450 millió euróba került.

A katasztrófa súlyos anyagi következményekkel jár a Carnival számára, melynek idén 85-95 millió dollárral csappan meg a profitja amiatt, hogy az év hátralevő részében nem tudják újra forgalomba helyezni a hajót.

A társaság New York-i és londoni tőzsdén egyaránt jegyzett részvényeinek árfolyama a katasztrófa után kétéves mélypontra zuhant Londonban.

0 Tovább

Ismét itt a szmogriadó szezon!

Az elmúlt hetekben egyre többször hangzottak el az alábbi mondatrészek: "a főpolgármester elrendeli a szmogriadó tájékoztatási fokozatát" vagy "riasztási fokozatát". De hallhattuk azt is, hogy "a fekete és piros környezetvédelmi plakettel ellátott járművek közlekedése tilos". Hogy mindezek mit is jelentenek? Utánajártunk.

Mi is az a szmoghelyzet?

0 Tovább

Ismét itt a szmogriadó szezon!

Az elmúlt hetekben egyre többször hangzottak el az alábbi mondatrészek: "a főpolgármester elrendeli a szmogriadó tájékoztatási fokozatát" vagy "riasztási fokozatát". De hallhattuk azt is, hogy "a fekete és piros környezetvédelmi plakettel ellátott járművek közlekedése tilos". Hogy mindezek mit is jelentenek? Utánajártunk.

Mi is az a szmoghelyzet?

0 Tovább

csaknyugodtan

blogavatar

Extrém helyzetek, különös események, érdekes történetek, sok-sok tanulság.

Utolsó kommentek