Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Elbuknak a luxusautók a törésteszteken

A legtöbb közepes méretű luxusautó – beleértve a Mercedes-Benz C-osztályát is – gyengén teljesített egy nyáron végzett frontális törésteszten, melyet az amerikai Insurance Institute for Highway Safety fejlesztett ki.

Az új vizsgálat célja, hogy bemutassa, mi történik, ha egy autó másik autóval, vagy egy rögzített tárggyal, például fával, vagy villanyoszloppal ütközik, alig több mint 17 kilométer/órás sebességgel.

Az eredmények alapján nem sok jót lehet elmondani a luxus modellekről. A 11 tesztelt autó közül csak az Acura TL, a Volvo S60 és az Infiniti G szerzett jó, vagy elfogadható minősítést, négy autó pedig - az Acura TSX, a BMW 3-as, Lincoln MKZ és a Volkswagen CC – marginális pontszámot ért el, további négy pedig – a Mercedes C-osztály, a Lexus IS 250, az Audi A4 és a Lexus ES 350 - kifejezetten gyengén szerepelt. A marginális, illetve gyenge eredmény azt jelzi, hogy az autó nem védené meg ütközéskor az utasokat.

A vizsgálati eredmények azt mutatták, hogy az oldalsó légzsákok – melyek az oldalirányú becsapódástól védenek, nem a frontális ütközésektől – nem eresztenek le időben, illetve nem fújódnak fel eléggé ahhoz, hogy megvédjék az utasokat. Három autó esetében - BMW, a Mercedes és a Volkswagen – a biztonsági öv túlságosan kiengedett, a Volkswagen ajtaja pedig teljese levált az ütközés során.

Ami törik, azt a biztosítók sem szeretik

A biztosítási díjak nagysága szoros összefüggést mutat a vállalt kockázattal. Nem véletlen, hogy az említett amerikai törésteszt is biztosítók finanszírozásával jöhetett létre, hiszen a lehető legpontosabb információra van szükségük ahhoz, hogy a kockázatokat felmérjék és helyesen beárazzák.

Nem elég tehát, hogy a fent felsorolt luxusautók árai az egeket verik, sajnos még fenntartásuk, üzemeltetésük, szervizelésük is rengeteg pénzbe kerül, nem beszélve a biztosításról. Míg a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás alól senki nem bújhat ki, casco esetében – melyek díja akár több százezer forintot is kitehet évente -  a tulajdonos döntheti el, hogy megköti-e autójára. Persze aki megengedhet magának egy ilyen drága autót, annak nem érdemes mérlegelnie, hiszen a prémium modellek állandó célpontnak számítanak a tolvajok körében, a magas szerviz- és alkatrészköltségek miatt pedig akár egy kisebb baleset is súlyos anyagi terhet róhat a tulajdonosra, mindenképp érdemes tehát cascót kötni rájuk.

Kötelező biztosítás esetén a biztosítótársaságok tarifáikat nagyrészt az autós vezetési szokásai, kártörténete, lakhelye, életkora, családi állapota alapján állapítják meg, casco biztosításoknál viszont a felsoroltakon kívül az autó gyártmánya, típusa is fontos tényezőnek számítanak díjmeghatározás során. Mivel a biztosítási díjak jellemzően arányosak a vállalt kockázattal, a luxusautók esetében pedig a javítás munka- és anyagköltségei magasabbak az átlagosnál, így értelemszerűen a casco biztosítási díjak is magasabbak.

A biztosítók áraikat számos egyéb tényezőre is alapozzák, így a kártörténetre, beleértve, hogy egy adott gépjárműtípus esetében tipikusan mekkora kár keletkezhet egy baleset során, milyen sérüléseket szerezhetnek az utasok, mekkora kárt okozhat más járművekben, illetve, hogy mennyire valószínű, hogy az adott járművel ellopják, vagy sem.

Összességében azt lehet elmondani, hogy aki drága autót vesz, az ne lepődjön meg, hogy a biztosítása is drága lesz, különösen, ha az lopáskárra is kiterjed.

0 Tovább

Biztos vagy benne, hogy tudsz vezetni?

Elkerülni az ütközéseket, a felbukkanó gyalogost, a váratlanul megjelenő akadályokat, fékezni, csúszós pályán kanyarodni, ráadásul mindezt biztonságosan, egyáltalán nem könnyű feladat! Sokan mégis azt hiszik, ezt a jogsi megszerzése után mindenki tudja. A legtöbb amerikai például pont így gondolkodik: az autósok közel kétharmada állítja magáról, hogy kiváló, de legalábbis nagyon jó autóvezetői képességekkel rendelkezik – derül ki egy biztosító által végzett felmérésből.

A barátok, szomszédok – tehát személyes ismerősök – vezetői tudásának megítélése azonban már egészen más képet fest, közülük csak minden harmadikat tartják a megkérdezettek jó sofőrnek.

Gyors és figyelmetlen vezetők

A különféle baleseti és közúti statisztikákkal összevetve azt lehet mondani, hogy az emberek többsége sokkal jobban képes megítélni mások vezetői tudását, mint sajátját. Habár a törvény a vezetés közbeni sms-ezést, telefonálást bünteti, a figyelmetlenség továbbra is az egyik legnagyobb kockázat az utakon. Tízből hét vezetővel előfordult már, hogy hirtelen kellett fékeznie, vagy elrántania a kormányt, hogy elkerüljön egy balesetet, mert valami elterelte a figyelmét vezetés közben.

Egy másik, európai autóvezetők körében készített felmérés szerint háromból egy vezető nem tud rendesen parkolni. Ez persze ma már nem jelent akkora problémát, hiszen léteznek olyan parkolást megkönnyítő automatikus rendszerek, amelyek akár a vezető helyett is leparkolják a gépjárművet.

A téli havas, jeges utakon azonban még egy tapasztalt, több éves rutinnal rendelkező vezetőnek is meggyűlhet a baja a jármű irányításával. Nem véletlenül van tele a sajtó baleseti hírekkel. Sajnos nem ritkák a halálos kimenetelű balesetek sem, ilyen volt például az az eset, melyben a jármű megcsúszott az úton, majd egy ház udvarán sírkőre borult (érdekes kérdés, hogy miként került sírkő egy lakóház udvarára). Az ütközés következtében a jármű vezetője a helyszínen meghalt.

Azt mondják, a biciklizést nem lehet elfelejteni, ez azonban a vezetésre nem teljesen igaz. Aki 17 éves korában szerzi meg a jogosítványát, majd sokáig nem használja, gyakran elfelejti az alapokat. Bárkivel előfordulhat, hogy elveszti uralmát autója felett, sokan azonban nem tudják, mit kell cselekedni ilyen helyzetben. Ma már számos autósiskola tart vezetéstechnikai tréningeket, ahol ezeket a szituációkat lehet begyakorolni. Nem mindig a fék taposása a legjobb megoldás!

 

Ezeken a tréningeken ma már a legmodernebb technikával készült, úgynevezett rántó pados vezetéstechnikai pályán történik az oktatás, melyen az extrém időjárási viszonyokat, csúszós, jeges útfelületet lehet szimulálni, amilyennel télen a közutakon is gyakran találkozik a vezető.

 

A vezetéstechnikai tréning sikeres elvégése után egyes biztosítók ráadásul kedvezményt is nyújtanak ügyfeleiknek.

0 Tovább

KGFB-szezon – mire figyeljünk?

Az autósok életében két fontos esemény van: az üzemanyagárak változása, és a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási tarifák közzététele, röviden a kgfb-szezon elindulása. Utóbbi témakörben szedtük mi most össze, és gyűjtöttük egy csokorba az alapvető információkat.

A kötelező biztosítás alapvetően háromféleképpen szűnhet meg:

  • Az alapeset az érdekmúlást követő megszűnés. Ez esetben a tulajdonos vagy eladta a járművét, vagy a forgalomból végleg kivonták(a gépjármű kivonható a forgalomból ha totálkárosra törték, netán ellopták), valamint ez történik akkor is, ha a jármű forgalmijába új üzembentartót jegyeznek be.
0 Tovább

KGFB-szezon – mire figyeljünk?

Az autósok életében két fontos esemény van: az üzemanyagárak változása, és a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási tarifák közzététele, röviden a kgfb-szezon elindulása. Utóbbi témakörben szedtük mi most össze, és gyűjtöttük egy csokorba az alapvető információkat.

A kötelező biztosítás alapvetően háromféleképpen szűnhet meg:

  • Az alapeset az érdekmúlást követő megszűnés. Ez esetben a tulajdonos vagy eladta a járművét, vagy a forgalomból végleg kivonták(a gépjármű kivonható a forgalomból ha totálkárosra törték, netán ellopták), valamint ez történik akkor is, ha a jármű forgalmijába új üzembentartót jegyeznek be.
0 Tovább

KGFB-szezon – mire figyeljünk?

Az autósok életében két fontos esemény van: az üzemanyagárak változása, és a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási tarifák közzététele, röviden a kgfb-szezon elindulása. Utóbbi témakörben szedtük mi most össze, és gyűjtöttük egy csokorba az alapvető információkat.

A kötelező biztosítás alapvetően háromféleképpen szűnhet meg:

  • Az alapeset az érdekmúlást követő megszűnés. Ez esetben a tulajdonos vagy eladta a járművét, vagy a forgalomból végleg kivonták(a gépjármű kivonható a forgalomból ha totálkárosra törték, netán ellopták), valamint ez történik akkor is, ha a jármű forgalmijába új üzembentartót jegyeznek be.
0 Tovább

csaknyugodtan

blogavatar

Extrém helyzetek, különös események, érdekes történetek, sok-sok tanulság.

Utolsó kommentek