Nagy fába vágtuk a fejszénket. Blogot, Facebook-profilt, YouTube-oldalt – a divatos szóval összefoglalva: web 2.0-csatornát – működtetni bizony kihívás. Kihívás alapértelmezésben is, de különösen az, ha egy szakmai szereplő – jelen esetben egy biztosítótársaság – vág bele a kalandba.

Kezdjük azzal, hogy a (leendő) olvasótábor azonnal felteszi a kérdést: mit akarnak ezek tőlem? Eladni? Rám tukmálni? Agyat mosni? És bizony nem kevés időbe beletelik, mire nyilvánvalóvá válik: egy szakmai szereplő igenis képes úgy kommunikálni a közösségi médiában, hogy az ugyanúgy szolgálja az olvasóközönsége érdekeit, mint – minek is tagadni kétségtelenül meglévő – marketingcéljait.. Hasznos tudnivalók, tippek-tanácsok, piaci elemzések, hírek, érdekességek; egy biztosítótársaság temérdek olyan tartalommal rendelkezik, amely egyszerre informál és szórakoztat, hasznos és kellemes – amelyért tehát igenis érdemes web 2.0-csatornáját újra meg újra felkeresni.
 
A másik nagy kérdés, amely egy szakmai szereplő számára felmerül: hogyan hangszerelje közösségi jelenlétét? Magázzon, és ezzel demonstráljon hűvös komolyságot? Tegezzen, és ezzel próbáljon közel kerülni olvasóihoz? Beszéljen csak a szűk szakmájáról? Vagy tárja szélesre a tartalomkaput, és beszéljen mindenről, amihez valamilyen módon köze van? Mi a küldetése? Szórakoztasson? Informáljon? Tanítson? Szóval rengeteg kérdés, és bizony őszintén megvalljuk: egyelőre mi is csak tapogatózunk. Egy dolgot viszont biztosan tudunk. Partneri viszonyt szeretnénk olvasóinkkal, nemre, korra, foglalkozásra, beosztásra, társadalmi háttérre való tekintet nélkül. Partneri viszonyt, amelyben mindenki megtalálja a maga számítását, és új tudásra tesz szert a nap végén.
 
Biztosan tudjuk azt is, hogy a biztosítás mint termék, mint megoldás, mint szakma, egyre fontosabb szerepet tölt be társadalmunk életében. Az élet minden területén jelen van, legyen szó családról, munkáról, szórakozásról, vagy éppen vagyonról. Ezzel párhuzamosan a társadalom figyelme is növekszik, mindenki  szeretne tisztában lenni a biztosítás mibenlétével, működésével, affinitásunk a részletek iránt egyre erőteljesebb. Ezt az igényt szeretnénk kiszolgálni. Megmutatni a szektort, belső logikáját, rendezőelveit, rávilágítani szimbiotikus kapcsolatára a társadalommal, továbbá bemutatni, hogy kik vagyunk, milyen egy biztosítótársaság, mivel foglalkozunk, mit teszünk a közösségért.
 
Az Union a régió vezető biztosítási csoportjának magyarországi képviselője, egyúttal az elsők között van a web 2.0-s aktivitásokat illetően. Ez is jelzi elkötelezettségünket a nyílt kommunikáció, az átlátható működés és az értékteremtés mellett, az elv – sőt most már gyakorlat – mellett, hogy a társadalom és egy biztosítótársaság egymással és egymásra utalva létezik, egyik sincs meg a másik nélkül. Szóval web 2.0-ra fel, hasznos időtöltést és jó szórakozást kívánunk minden kedves olvasónknak!
 
Lehel Gábor, az Union Biztosító elnök-vezérigazgatója