Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Fiatal sofőrök hete – csak nyugodtan az utakon!

Az elmúlt időszakban - tegyük hozzá, nagy öröm ez - nemigen lehetett hallani arról, hogy fiatalok okoztak balesetet az utakon, vagy szenvedtek - ahogy a köznyelv mondja - "diszkóbalesetet". A téma felvetését is egy igen jó kezdeményezés hozta: ezen a héten tartják az Egyesült Államokban a fiatal sofőrök biztonsági hetét (National Teen Driver Safety Week), amikor is folyamatos figyelemfelkeltő kampányok zajlanak országszerte.

A tengerentúli felmérések szerint - és úgy véljük, ez Magyarországon is igaz - a fiatal járművezetőket folyamatosan emlékeztetni kell a vezetés veszélyeire. A többi között arra, hogy a legtöbb balesetet az "első éves" jogosítvánnyal rendelkezők okozzák, illetve szintén a fiatalokra jellemző probléma, hogy a balesetek döntő többsége két fiatal sofőr "találkozásából" fakad.

0 Tovább

Fiatal sofőrök hete – csak nyugodtan az utakon!

Az elmúlt időszakban - tegyük hozzá, nagy öröm ez - nemigen lehetett hallani arról, hogy fiatalok okoztak balesetet az utakon, vagy szenvedtek - ahogy a köznyelv mondja - "diszkóbalesetet". A téma felvetését is egy igen jó kezdeményezés hozta: ezen a héten tartják az Egyesült Államokban a fiatal sofőrök biztonsági hetét (National Teen Driver Safety Week), amikor is folyamatos figyelemfelkeltő kampányok zajlanak országszerte.

A tengerentúli felmérések szerint - és úgy véljük, ez Magyarországon is igaz - a fiatal járművezetőket folyamatosan emlékeztetni kell a vezetés veszélyeire. A többi között arra, hogy a legtöbb balesetet az "első éves" jogosítvánnyal rendelkezők okozzák, illetve szintén a fiatalokra jellemző probléma, hogy a balesetek döntő többsége két fiatal sofőr "találkozásából" fakad.

0 Tovább

Fiatal sofőrök hete – csak nyugodtan az utakon!

Az elmúlt időszakban - tegyük hozzá, nagy öröm ez - nemigen lehetett hallani arról, hogy fiatalok okoztak balesetet az utakon, vagy szenvedtek - ahogy a köznyelv mondja - "diszkóbalesetet". A téma felvetését is egy igen jó kezdeményezés hozta: ezen a héten tartják az Egyesült Államokban a fiatal sofőrök biztonsági hetét (National Teen Driver Safety Week), amikor is folyamatos figyelemfelkeltő kampányok zajlanak országszerte.

A tengerentúli felmérések szerint - és úgy véljük, ez Magyarországon is igaz - a fiatal járművezetőket folyamatosan emlékeztetni kell a vezetés veszélyeire. A többi között arra, hogy a legtöbb balesetet az "első éves" jogosítvánnyal rendelkezők okozzák, illetve szintén a fiatalokra jellemző probléma, hogy a balesetek döntő többsége két fiatal sofőr "találkozásából" fakad.

0 Tovább

Vadbaleset: kikerülni vagy elütni?

Az elmúlt időszakban ismét megszaporodtak az olyan hírek, amelyek gépjármű és útra tévedt vad ütközéséről szólnak. Ráadásul éppen a napokban halálos baleset is történt, amikor a Nógrád megyei Jobbágyi közelében egy távolsági busz ütött el egy szarvast.

Talán durván hangzik, de érdemes egy kicsit elmorfondírozni azon, hogy mi a jobb megoldás, amikor őzbak rohan át az úton: rántsuk félre a kormányt, vagy üssük el az úttestre tévedt állatot? Hogy ez mennyire nem a rosszízű viccelődés, mutatja, hogy az ADAC német autóklub tesztsorozatot indított ennek a kérdésnek a megválaszolására.

Németországban évente mintegy 2500 ilyen eset történik, és bizony egy részük halállal végződik. A tesztek során egy vaddisznócsaládot (természetesen bábot) állítottak szembe először egy elektronikusan nem szabályozott, majd egy szabályozott fékrendszerrel felszerelt autóval. A tesztek eredménye röviden: ha a kormányt félrerántjuk, frontálisan ütközhetünk, vagy az útszéli árokban, fák között végezhetjük. Ha egyszerűen csak beletaposunk a fékbe, és szorosan markoljuk a kormányt, akkor jó eséllyel csak az autó lesz totálkáros.

0 Tovább

Vadbaleset: kikerülni vagy elütni?

Az elmúlt időszakban ismét megszaporodtak az olyan hírek, amelyek gépjármű és útra tévedt vad ütközéséről szólnak. Ráadásul éppen a napokban halálos baleset is történt, amikor a Nógrád megyei Jobbágyi közelében egy távolsági busz ütött el egy szarvast.

Talán durván hangzik, de érdemes egy kicsit elmorfondírozni azon, hogy mi a jobb megoldás, amikor őzbak rohan át az úton: rántsuk félre a kormányt, vagy üssük el az úttestre tévedt állatot? Hogy ez mennyire nem a rosszízű viccelődés, mutatja, hogy az ADAC német autóklub tesztsorozatot indított ennek a kérdésnek a megválaszolására.

Németországban évente mintegy 2500 ilyen eset történik, és bizony egy részük halállal végződik. A tesztek során egy vaddisznócsaládot (természetesen bábot) állítottak szembe először egy elektronikusan nem szabályozott, majd egy szabályozott fékrendszerrel felszerelt autóval. A tesztek eredménye röviden: ha a kormányt félrerántjuk, frontálisan ütközhetünk, vagy az útszéli árokban, fák között végezhetjük. Ha egyszerűen csak beletaposunk a fékbe, és szorosan markoljuk a kormányt, akkor jó eséllyel csak az autó lesz totálkáros.

0 Tovább

csaknyugodtan

blogavatar

Extrém helyzetek, különös események, érdekes történetek, sok-sok tanulság.

Utolsó kommentek